做人就是最大的生涯規劃:生涯規劃的重點 在於長時間的堅持

近一星期以嚟,由於COVID 又一次大爆發,導致中國大陸出現搶藥潮。其後有網紅帶貨,吹水話艾香可以殺死病毒、把毒迫出體外、即時好返云云,民眾便瘋搶艾香而致市面斷貨,價格暴漲十幾倍。淘寶天貓等賣家及有關廠家都話要年後發貨,呢段時間會加急生產及包裝,相信農曆年後價格不僅會回落,更會大跌。

我手下有一位老醫師,佢一年幾前曾經被一對騙徒夫婦搭上,話發展艾草田會有好大嘅利潤,因為艾草就係covid剋星。

的確,艾草燒出嘅煙係有機無害之餘仲對人體有益嘅空氣消毒劑,亦可透過吸入鼻腔喉嚨而滅除上呼吸道嘅部分病毒,稍為減輕免疫系統嘅負荷。不過艾香就係只能消滅部分飄浮空氣中嘅病毒,以及減低中招風險、升提陽氣對抗寒邪,並無消滅體內病毒嘅功能。

艾香主要用於養生、輔助中醫理療,所以呢啲網紅以失實廣告去引導恐慌之中嘅群眾去哄搶,除咗係罔顧他人生命安危,仲擾亂市場,為需要用到艾香嘅業者帶嚟極大不便,甚至係打擊,係極度不負責任嘅缺德行徑。

講返艾草田,佢哋最後無堅持去種植艾草,係因為前者想即時獲利,後者只想呃錢。當時老醫師仲經常禱告,希望神保守艾草田嘅生意。令我震驚嘅係,神的確有保守到呢項生意:如果佢哋唔係為咗短期利益,而係認真地耕田種艾草,咁就剛好會喺此時有農作收成,可以透過是次熱潮而賣出製成艾香之原材料並獲得暴利。

現今好多人都想輕易發財,紛紛以上述果種網紅為學習楷模,但我係相信有上帝,喺呢件事上更體會到創世紀裡嘅至理名言:

「你必汗流滿面才有食物可吃,直到你歸了土地,因為你是從土地而出的。」

就喺生涯規劃上,人就係應該腳踏實地咁去做事,只要有節奏地慢慢做好事業,為社會生產實際物質與知識經驗、為大眾提供良好嘅服務。一切嘅規劃,個重點唔係規劃,而係實現規劃嘅長時間堅持。

物極必反,過度發展嘅空洞娛樂必定會反噬全球,當大家都開始倒過嚟追求實際有用嘅嘢時,就係準備好嘅我哋去展現實力並得到應有尊榮嘅時候。

 

作者:辣椒F

想法和做人都是小辣椒,涉獵不同有趣圈子,對人生規劃和世事處理有獨到的一套看法。

Add your comment