做人就是最大的生涯規劃:放棄優勢與生涯規劃

最近睇到一則小知識,頗為有趣,如下:

屬於熊族嘅熊貓,本來係食肉目,裂牙犬齒可切割肌肉組織,使熊貓依然能夠食肉。肉食動物有種感知鮮味嘅受器基因,叫 Tas1r1,但熊貓嘅 Tas1r1 發生變異,使佢哋覺得啲肉唔好食。科學家推測,係由於冰河時期嘅熊貓祖先被迫要面對一道生死抉擇:

要再強化競爭力,成為更強大嘅獵食者,定係要放棄既有優勢而另闢蹊徑呢?

熊貓最終選擇咗後者,仲係連草食動物都唔想要嘅竹子,由此擺脫了咗食物鏈之中嘅強烈競爭,從此就過住每日用18個鐘嚟食嘢而又無須努力嘅幸福生活。

筆者一向係認同人與社會都應該以生存壯大為目的嘅主張,因為你唔變強、唔去爭,其他勢力就會走嚟搶。但係,熊貓嘅生存法則倒係好值得一啲本來已經有一定實力,但陷入咗發展樽頸嘅人們參考。

好多人都只係睇到「我不想努力了」呢一點,然而,熊貓祖先本來就已經係好努力地成為過數一數二嘅食物鏈頂層,體形龐大又有各項足以摧毀敵人嘅武裝,躺平地不爭不搶吃竹子其實都係相對安全且舒適。所以佢哋嘅「不想努力」,係時勢使然。因為食物資源實在太少,即使變成最強都未必足以生存,就如劍齒虎。

亦即係話,當竭力追求進步與強大都無法突破困境嘅時候就應該停止,先思考自身並建立新節奏,另闢蹊徑地繼續生存。

放棄優勢,並唔係指拋棄一切,而係用創新與突破嚟適應新時代嘅劇變,並且擁有承認往日嘅優勢已經唔一定仲係優勢嘅自我覺察。將維持舊優勢嘅資源投放到未有發展嘅其他方面,再變成全新嘅優勢,咁就更有利於日後嘅生存壯大。

講到尾,就係一個問題:「你是否願意放棄一直以來嘅驕傲去重新適應?」呢個舊世界嘅秩序開始崩裂,即使你唔想面對,最終都會迫到埋嚟要面對,所以越早思考、準備、改變就越好,同時千萬唔好抱著「不要努力」嘅壞態度。

 

作者:辣椒F

想法和做人都是小辣椒,涉獵不同有趣圈子,對人生規劃和世事處理有獨到的一套看法。

Add your comment