做人就是最大的生涯規劃:學懂「被壓迫」是一種生存技能

三年疫情,最近終於復常,但唔少人都開始擔心新解封嘅內地自由行會過嚟搶購民生物資,以及因為之前嘅種種抗疫政策而蒙受不同程度嘅損失,大多數人都突然要活喺一個壓迫感好強嘅大環境裡面。

好多人都唔適應呢種被壓迫嘅日子,係因為佢哋從來無真正地活喺一個被壓迫嘅環境裡面。但咁並唔係一件最壞嘅事,更壞嘅係,一個人覺得自己慘、容許自己慘落去,再以此作為行惡害人嘅借口。是故,學識點樣去過被壓迫嘅生活,就係大家嘅當務之急。

首先講吓我點解會識得咁做,就係因為我細個時就係一個受人注目嘅異類,天然地活喺一個被多數人壓迫嘅大環境裡。佢哋會毫無理由咁排斥我,又會不停放大我嘅缺失,只要搵到少少錯處就會加以攻擊。例如,經常被老師借小事向家長大肆批評;喺中學時,因為參加公民活動而被排擠、講閒話。

當人處於一個如此動輒得咎嘅大環境,首先要做到嘅就係冷靜,即使情緒爆炸,當刻都要表現冷靜。外在影響內在,人就自然能夠更冷靜地睇清楚各種狀況,然後作出有利生存嘅選擇。

好多人都唔習慣去抑壓憤怒,有乜都要爆哂出嚟,所謂嘅弱弱相殘,都係由於人要將呢種被壓迫嘅憤怒,急不及待地拋到更加無力反抗嘅人身上。事實上,當人唔識得去控制表面上嘅情緒,就會經常結怨,為自己已經夠哂不利嘅逆境埋下更多不定時炸彈。

要解決嘅話,有一個好老土但又非常有用嘅方法,就係必須要求自己去做到最好,有能力就一定要去幫人。

有云:「我都已經被壓迫到抖唔到氣,仲搞啲咁嘅嘢?!」無錯,因為呢個係吸引力法則,為人負面又黑心孤寒,吸引返嚟身邊嘅就只會係呢種人;相反,積極正面而善良正直嘅人,自然會有同類嘅人主動接近,得道多助。

如果唔滿意個環境,覺得個環境壓迫我,就應該主動去改變環境。第一步,就係由自身思想行為開始,先唔好俾自己成為壞嘅一部分。第二步,自然就係將自己變成好嘅一部分。第三步,就係將自己嘅好推及他人。

立法會議員謝偉俊講過,「搶人才」太粗俗,下下要搶要打同內地無分別。所以點解香港一向比內地好?就係因為香港人一向反對用傷害他人嘅方式嚟取得資源。同理,我哋現今嘅大環境即使大大改變,順境變為逆境,都應該保持返「同舟人誓相隨」嘅光榮傳統。

今時今日嘅世界瞬息萬變,個人生涯及團隊規劃未必真係能夠完全照本宣科,所以就更加需要鍛煉出更加強健嘅心理狀態,去面對未來未知嘅更多新衝擊。

 

作者:辣椒F

想法和做人都是小辣椒,涉獵不同有趣圈子,對人生規劃和世事處理有獨到的一套看法。

Add your comment